Kirjoittaja Aihe: Jeesiä entisöintiin/museokatsastukseen, kyseessä paloauto.  (Luettu 8955 kertaa)

Rompe

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 8
    • Maasturi.net
Eli olisi työn alla nyt Fargo W-300, 4x4 Power Wagon, 318cid. Auto on vähillä kilometreillä, niinkuin aina, mutta hiukan on korroosia iskenyt, ja autoa muuteltu vaatimusten mukaiseksi. Mitenkäs näitä "Entisöintipykäliä" oikein tulkitaan? Meinaan kun osa paloautoista jotka on museokatsastettu on juurikin sen näköinen kuin se on tehtaan liukuhihnalta tullut ulos, ja osa taas sen näköisiä että olisi "Tikapuut lastenvaunujen päällä"???

KARHU-SISU

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 22
Eihän sen tartte olla just niinkuin liukuhihnalta tullut, mutta esim. ne ruostevaurioituneet kohdat tulisi sinun korjata. Pientä kulumaa ja ajan patinaa toki sallitaan, mutta yleisasu pitää olla ehjä ja siisti. Öljyvuodot yms. eivät kuulu laajassa mittakaavassa ma kalustoon. Se että, esim. saat ne ruostevaurioituneet kohdat korjattua siten, että korjatut kohdat eivät ns. hyppää silmille eli esim. helmojen korjaus, niinkuin vanhoissa paloautoissa tuppaavat olemaan huonossa kunnossa hyvinkin usein, tulisi saada sitten maalattua samaan sävyyn kuin muukin osa autosta on.

Ilmeisesti et ole ns. purkamassa autoasi atomeiksi, vaan korjaat autoa sieltä mistä tarve on, niin tällöin autosi mahdollisessa ma-tarkastuksessa käsitellään ns. alkuperäisenä säilynyt, osin entistetty.

Itsellä on Fargo Power Wagon W500 4x4 -70 sammutusauto ja jos tiedät jarruosia jostain saatavan, niin heitäppä vinkki tänne suuntaan.

T: Aki T

0405053294

ate2200@suomi24.fi

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 746
ebay.co.uk ,classic car parts, DODGE huutokauppasivulla on uusia DODGE/COMMER 67->72 takajarrusylintereitä.jos se on se kuin kuvassa?,sellainen 4 pulttisella laipalla muistuttaa jotain Sisu poljin sylinteriä?
Eiköhän tää ollu tässä?

Rompe

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 8
    • Maasturi.net
Eihän sen tartte olla just niinkuin liukuhihnalta tullut, mutta esim. ne ruostevaurioituneet kohdat tulisi sinun korjata. Pientä kulumaa ja ajan patinaa toki sallitaan, mutta yleisasu pitää olla ehjä ja siisti. Öljyvuodot yms. eivät kuulu laajassa mittakaavassa ma kalustoon. Se että, esim. saat ne ruostevaurioituneet kohdat korjattua siten, että korjatut kohdat eivät ns. hyppää silmille eli esim. helmojen korjaus, niinkuin vanhoissa paloautoissa tuppaavat olemaan huonossa kunnossa hyvinkin usein, tulisi saada sitten maalattua samaan sävyyn kuin muukin osa autosta on.

Ilmeisesti et ole ns. purkamassa autoasi atomeiksi, vaan korjaat autoa sieltä mistä tarve on, niin tällöin autosi mahdollisessa ma-tarkastuksessa käsitellään ns. alkuperäisenä säilynyt, osin entistetty.

Itsellä on Fargo Power Wagon W500 4x4 -70 sammutusauto ja jos tiedät jarruosia jostain saatavan, niin heitäppä vinkki tänne suuntaan.

T: Aki T

0405053294

ate2200@suomi24.fi

Kiitos Aki vastauksestasi  :).
Joo, juuri oikein olet asian ymmärtänyt, hiukan entisöintiä, muttei koko autoa. Öljyä se ei vuoda, mutta uuden maalikerroksen kaipaa kyllä. Ruostevaurioita on lievästä takahelmoissa, mutta helposti korjattavissa.
Soittelen Sulle tässä joku päivä, niin saadaan rupatella.

T:Saku