Kirjoittaja Aihe: Bedford J-4 vm. 1965 taka-akseli öljyvuoto  (Luettu 4867 kertaa)

rambler

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 3
Bedford J-4 vm. 1965 taka-akseli öljyvuoto
« : 14.08.17 - klo:10:56 »
Ko. auton oikeasta takapyörän navan seudulta tihkuu öljyä. Ilmeisesti vetoakselin stefa, joka lienee nahkaa, vuotaa.
Ken tietää mistä Stefan saisi ja löytyykö kumisena?Ilmeisesti öljyä tihkunut myös jarruhihnoihin, jotka myös pitäisi hankkia. vihjeitä siitäkin otetaan kiitollisuudella vastaan. Kuvaa akselista en ole löytänyt mutta onko purkamiselle vinkkejä tai jotain erityistä joka pitää ottaa huomioon purettaessa?

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 746
Vs: Bedford J-4 vm. 1965 taka-akseli öljyvuoto
« Vastaus #1 : 14.08.17 - klo:22:16 »
Jos on samanlainen kuin J6 on iso ulkohalkaisija n
 143,00mmja sisäreikä 93,7mmx12,7mm.tietenki tuumaiset mitatenkku ebay tai jonkin muun tiedonmukaan ,nyt se kone on kaatunut missä tarkemmat tiedot oli.Voi olla myös että autoa on säilytetty vuosia jossain rinteessä pahasti kallellaan että perä öljyt on siksi valuneet toiseen laakeripesään,ja pitäis normaali käytössä ja säilytyksessä tasaisella?T.S.
« Viimeksi muokattu: 15.08.17 - klo:00:19 kirjoittanut T.S. »
Eiköhän tää ollu tässä?

rambler

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: Bedford J-4 vm. 1965 taka-akseli öljyvuoto
« Vastaus #2 : 15.08.17 - klo:09:34 »
Juu on ollut parkissa kallellaan oikealle. Uskoisin että j-6 on sama taka-akseli . Eaton 2 nopeuksinen. Vielä kysyn onko purkuhomma hankala?

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 746
Vs: Bedford J-4 vm. 1965 taka-akseli öljyvuoto
« Vastaus #3 : 16.08.17 - klo:18:33 »
Ookko varma että on EATON?,nää mitat mitkä annoin oli GM tuplaperään,joka oli yleisin pienissä.EATON olis ollut aika kallis laittaa halpaan J4 autoon?.Muistelisi että 1961 Autokirjassa ei mainittu tuplaperää vakio tuomtimallssa(jos ei tilannut.On voitu tietysti vaihtaa hajonneen tilalle mikä vaan?.EATONeita on monen kokoisia,mulla 3 erilaisen EATON tuplan  purku oppaat.Joissain EATONeissa ,isommissa?,oli laakeritkin öljykylvyssä.Tuntomerkkina on pyörännavan yhdessä reunassä öljyproppu joka alas käännettynä tyhjennys proppu ja ylhäällä täyttöproppu.Onko vetoakselinpäässä  kaksi U kirjainta vastakkain?,(se tais olla vaan isoissa merkkinä ROCKWELL vahvistetuista vetoakseleista?).Onko 8-pulttiset vanteet?,edessä ja takana samat?
« Viimeksi muokattu: 18.08.17 - klo:06:35 kirjoittanut T.S. »
Eiköhän tää ollu tässä?

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 746
Vs: Bedford J-4 vm. 1965 taka-akseli öljyvuoto
« Vastaus #4 : 20.08.17 - klo:07:39 »
Katselin UUSI AUTOKIRJA 1961 J4 BEDFORD maksoi n  1 500 000mk,ili 15000mk seuraavana rahauudistuksen jälkeen ja tuplaperä lisää 91000mk eli 9000mk  1963 rahassa?.Jos se on ollut 4-diesel malli sillä ei oo oikein tullut toimeen ilman tuplaperää?
« Viimeksi muokattu: 20.08.17 - klo:07:44 kirjoittanut T.S. »
Eiköhän tää ollu tässä?

rambler

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: Bedford J-4 vm. 1965 taka-akseli öljyvuoto
« Vastaus #5 : 29.08.17 - klo:10:33 »
Kuutosdiesel 90 hv. Mielestäni eaton mutta tarkistan asian.